dinsdag 23 september 2014

Birdie jurk - de mini versie

In het nieuwe herfstnummer van La Maison Victor ontdekte ik een superleuke jurk, helaas maar vanaf maatje 92, daar moet mijn dochter nog 2 jaar voor groeien dus zat er niets anders op dan creatief te zijn om haar een birdie jurk in een 68 te maken. Een patroon zoveel verkleinen leek me onhaalbaar dus nam ik een bestaand patroon in de juiste maat en pastte daarop de birdie-look toe. 

Ik nam de maten over van dit fantastisch droomfabriek jurkje, tekende mouwen op basis van dit jurkje en haalde de inspiratie voor de plooi bij de birdie jurk van la maison victor. 

Het resultaat!

1 opmerking:

  1. Ik las dat je een halve persvoet moet gebruiken voor de twee achterstukken aan elkaar te zetten. Weet iemand wat zo een halve persvoet is?

    BeantwoordenVerwijderen