woensdag 1 oktober 2014

Laat de winter maar komen; de leather sweater

Mijn woorden zijn nog niet koud of hier ligt hij al, de leather sweater van La Maison Victor

Tijdens een van mijn nachtelijke surfmomenten (jaja toen ik zwanger was kon ik rond 4 uur niet meer slapen en toen durfde ik al eens rondsurfen om de tijd te doden ;) ) kwam ik leuke sweaterstof tegen op etsy. Geen idee of jullie etsy kennen, misschien kan je het maar beter niet kennen, net zoalspinterest of aliexpress, ... zo van die sites waar je dagen kunt rondsurfen en steeds nieuwe dingen blijft ontdkken. Maar ik dwaal af... Sweaterstof op etsy dus, het nadeel was dat de stof in een pakket kwam van 3 yard (1 yard = ong. 91 cm) met print en 3 yard zonder print en behoorlijk veel verzendkosten had, maar ja wat wil je. Deze stof komt helemaal uit Canada! Maar tussen mijn naaivriendinnen vond ik 2 kooplustige dames die ook een yardje van deze stof wilden. Ideaal want zo hadden we elk exclusieve sweaterstof voor een prikje! 

Het patroon, de leather sweater uit de herfsteditie van La Maison Victor (2014) is eigenlijk echt een doodsimpel patroon maar door de schouderstukjes maakt hij de sweater toch dat tikkeltje anders. Zoals gewoonlijk een uitgebreide omschrijving over hoe we het project moeten aanpakken dus zeker haalbaar voor een beginnende naaister. Ik maakte de hele trui met mijn overlock, maar natuurlijk kan je dat ook met een gewone machine, die overlock maakt het alleen nog makkelijker en sneller. 

Opmerkingen? Geen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten