zaterdag 7 oktober 2017

getest: Cosmodress by Sewpony

Een tijdje geleden rolde dit jeanskleedje van onder mijn naaimachine. Vandaag kwam ik er eindelijk toe om de zoom in te leggen en wat foto's te maken.

Op de sociale media zal ik allerlei leuke foto's passeren van de cosmodress. Deze zomer bracht Sewpony dit leuke jurkje uit. Je hebt allerhande opties van kragen, zakken of geen zakken, verschillende mouwen, ... Voor deze versie koos ik de 'sailor' kraag, lange mouwen en zakken.

Qua stof koos ik voor eenvoudige stretchjeans, schijnt helemaal hip te zijn dit seizoen. Het accent zit hem in de paspel die wit is met een zilveren streepje. Vaak is less echt more, zeker in mijn wereld.

Ik maakte een 3 jaar voor mijn 3 jarige meid. Het patroon valt op maat. De uitleg is duidelijk. Af en toe is het wat vloeken om de rondingen van de patroondelen goed te krijgen, zeker als je in een zware stof als ik werkt en daar per se paspel wil hebben. Maar geduld, en af en toe wat gevloek, loont.

Opnieuw een jurkje in de kast die vaak gedragen zal worden, laat de winter maar komen!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten