zondag 8 oktober 2017

#stikbelgique deel 2

Zoals mijn vorig bericht reeds verklapte ging er snel nog een creatie met Belgische origine volgen. 
Deze keer ging ik aan de slag met het patroon van de Belgische blogger Oekeboeleke; de Lucy jurk. Het hemdjurkje stond al even op mijn to sew lijstje maar het was er nog niet van gekomen. Gezien we grijze en regenachtige dagen tegemoet gaan, leek het me beter om even lange mouwen aan het jurkje te tekenen. 
Het stofje is er eentje die gebruikt werd in een vroeger Morleycollectie, een Belgisch kinderkledingmerk. Niet toevallig een van mijn favoriete kinderkledingmerken, zowel snit als stoffen scoren daar altijd goed. Het stofje kocht ik aan met een hemdjurkje in mijn achterhoofd. 

Mijn dochter durft met een jurk wel eens klagen dat dat te koud is, zo zonder trui, begrijpelijk ;), maar ik vind het jammer om die mooie jurk altijd weg te steken onder een Sweater of cardigan. Een ander favoriet merk in ons huis is Bobo Choses, die lanceerden dit jaar leuke sweaters met korte mouwen om over hemden en jurken te dragen. Onlangs zag ik op de blog van WenSje het Sien & Fons jurk en top patroon verschijnen. De Fons top werd een cropped top, eigenlijk de ideale oplossing.

De dochter is er alvast helemaal blij mee want hij zwiert geweldig en de Sweater heeft blinkertjes, haar kinderhart helemaal veroverd 😁









Geen opmerkingen:

Een reactie posten